Radary na měření rychlosti

Víte, jaké existují typy radarů na měření rychlosti? Ne? My Vám to povíme.

Měření může být prováděno pomocí stacionárních systémů, zpomalovacích semaforů a informačních tabulí. Měření může být také prováděno za jízdy.

Stacionární systémy

Měření pomocí stacionárních systémů se dělí na Měření okamžité rychlosti a na Měření úsekové rychlosti. První řešení se hodí pro vynucení dodržování rychlosti v nejbližším okolí radaru. Využívá se nejčastěji u míst se zvýšeným rizikem dopravních nehod či nebezpečných situací. Jedná se například o nepřehlednou zatáčku či o přechod pro chodce. Zrychlení řidiče po průjezdu kolem radaru není ale zachyceno. Měření úsekové rychlosti se využívá zejména tam, kde je nutné, aby řidič dodržoval rychlost v delším úseku. Tento druh měření se využívá zejména tam, kde má velký vliv tranzitní doprava přes obec. Zde totiž musí řidič jet plynule. A plynulá jízda snižuje jak výskyt nebezpečných situací, tak má také za následek snížení emisí. 

Zpomalovací semafory a informační tabule

Na silnicích se také můžeme často setkat s cedulemi, které ukazují naši aktuální rychlost. Někdy se místo rychlosti zobrazí usměvavý či zamračený smajlík, případně palec nahoru či dolů. Dále také existují semafory, které jsou spojeny s měřením rychlosti. Pokud tedy projede řidič kolem měřidla moc rychle, naskočí na semaforu červené světlo, čímž donutí řidiče zpomalit, případně úplně zastavit. 

Měření za jízdy

Pro měření za jízdy má Policie ČR k dispozici speciální hlídková auta, která disponují speciálním radarem. Tyto radary jsou schopny měřit rychlost jedoucích vozidel jak zepředu, tak i zezadu. Dále jsou také schopná měřit rychlost na vzdálenost několika set metrů.  

Chcete zde publikovat článek, nebo získat zpětný odkaz?

Kontaktujte nás e-mailem: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Copyright © 2022 - created by Joomla4